miercuri, 24 septembrie 2014

Leapsa: Back to school

Am primit aceasta leapsa de la Ghanda si mi s-a parut foarte simpatica, provocandu-ma sa imi amintesc de anii de liceu, dar si de materiile pe care le-am iubit sau poate le-am urat in acea perioada. Indiferent daca mi-au placut sau nu, recunosc ca nu m-am gandit vreodata sa le asociez cu o carte anume (poate doar cu manualul materiei respective),  asa ca aceasta leapsa este pe cat de simpatica, pe atat de interesanta.




Reguli:
1. Incorporati imaginea tag-ului in postarea voastra
2. Dati tag-ul mai departe
3. Nu mentionati aceleasi carti de doua ori
4. Postati link-ul cu leapsa completata pe blog-ul Padeniye


1) Romana: luati cartea preferata de anul acesta si deschideti-o la pagina 100, alineatul al treilea. Scrieti mai jos ceea ce se afla acolo, mentionand de unde ati luat fragmentul.

Anul acesta am reusit sa citesc seria “Cantec de gheata si foc” de George R. R. Martin si fiecare volum din aceasta serie a devenit preferatul meu in momentul lecturii. Dar, cum trebuie sa aleg o singura carte, voi alege cel de-al treilea volum al seriei, “Iuresul sabiilor”.

“Acela e fratele tau? intreba Sansa.”

(Trebuia neaparat sa fie o replica a Sansei, nu-i asa? -_-  )


2) Geografie: Ati citit anul acesta (sau in decursul a doi ani) vreo carte cu o coperta verde sau care sa aiba pe ea ceva legat de natura? Daca da, puneti o fotografie cu ea.





3) Istorie: Va plac biografiile sau cartile care trateaza ceva din istorie? Care este ultima carte pe care ati citit-o, care sa urmareasca astfel de subiecte?

Biiiine, aici am o mica problema pentru ca eu nu prea ma dau in vant dupa cartile istorice sau biografice. Cred totusi ca pot incadra aici cartiile citite in liceu pentru studiile de caz si dezbaterile literare facute la limba si literatura romana.


4) Sport: Sa faci sport este un lucru benefic corpului, te improspatezi si-ti da o stare fresh dupa; in ciuda faptului ca esti obosit de mori, tot te vei simti mai bine. Ce carte fresh, usor de citit, ati lecturat si care v-a placut?

In aceasta categorie ar putea intra majoritatea cartilor din colectia “Chic”, dar voi alege un roman care nu face parte din aceasta colectie, mai exact “Clubul V” de Kate Brian.


5) Matematica: Chiar daca matematica nu este o materie agreata de multa lume, tot trebuie sa o faci, chiar daca dureaza mai mult timp sa o intelegi. La ce carte ti-ar fi foarte greu sa renunti, pentru a invata?

In mod straniu, in liceu matematica era una dintre materiile mele preferate. Totusi, in general, atunci cand ai de invatat, orice roman devine mai interesant decat cursurile sau materialele pe care trebuie sa le inveti asa ca pot spune ca nu exista o carte anume care sa intre in aceasta categorie. Sau, mai bine zis, in aceasta categorie intra absolut toate romanele citite, fiecare dintre ele refuzand sa fie parasit pentru cursuri.


6) Desen: Sa desenezi, sa pictezi, a fost mereu o activitate care te relaxa in timpul generalei, dar chiar si in liceu pentru unii. Culorile iti dadeau imaginatie asa ca: ce coperta a unei carti o urasti din tot sufletul si ai vrea sa o schimbi daca ai avea ocazia?

Tinand cont de “talentul” meu la desen, numai relaxante nu erau orele acestea. :))
In general nu dau foarte multa atentie copertei unei carti si incerc sa nu judec o carte dupa coperta, dar, exista uneori si exceptii. Una dintre cartile carora as vrea sa le modific copertile este “Piercing” de Riu Murakami pentru ca aceasta are un talent aparte de a te induce in eroare. Coperta e draguta si simpatica si m-a facut sa ma gandesti la anime-uri, prezentarea era si ea interesanta, dar, dupa ce am terminat cartea efectiv ma uitam la ea, gandindu-ma “Ce tocmai am citit!?”


7) Biologie: Tuturor ne plac animalele si nu cred ca exista cineva care sa nu iubeasca un animal, oricat de dragut sau inspaimantator ar fi el. Postati mai jos o poza a unei carti in care apar astfel de vietati.




8) Engleza: Multi cititori au in biblioteca literatura internationala, asa ca presupun ca printre sumedenile de carti se strecoara si un autor preferat. Ce scriitor american sau englez va place cel mai mult? Descrieti-i in trei cuvinte ideile sau modul de a scrie.

Aici as avea o lista foarte lungta de autori, dar ii voi mentiona pe primii trei care imi vin in minte: J.K.Rowling, George R.R. Martin si Dan Brown. Fiecare dintre ei are un mod unic de a scrie care te face ca atunci cand incepi sa citesti o carte scrisa de ei sa patrunzi intr-o alta lume, una in care misterul si magia te pandesc si te insotesc pe tot parcursul lecturii si nimic nu pare imposibil.


9) Muzica: Sa asculti muzica este ceva relaxant, care te face sa zambesti, iar cea impletita cu cititul este cu atat mai buna. Aveti vreo carte care sa va fi facut sa cantati (la figurat) de fericire atunci cand ati terminat-o? Sau o melodie pe care sa o fi descoperit intr-o carte?

Singura melodie pe care imi amintesc ca am cautat-o dupa ce am citit de ea intr-o carte cred ca este Clar de luna a lui Debussy. Imi amintesc ca dadusem de ea acum cativa ani, pe cand citeam Saga Amurg si, dupa ce am ascultat-o, aceasta a ajuns in playlist-ul meu si o mai ascult si acum, cand vreau o melodie linistita, fara versuri.


10) Dorinta: Sunt ferm convinsa ca exista o carte pe care va doriti foarte mult sa puneti mana. Care este aceea si de ce vreti atat de mult sa o cititi?

In mod clar volumul 6 din seria “Cantec de gheata si foc”. Dupa ce am terminat "Dansul dragonilor" si mai ales dupa ce am citit un anumit capitol despre unul dintre personajele mele preferate vreau sa aflu cat mai repede ce soarta a avut acesta. Optimismul meu si faptul ca sunt destul de sigura ca acesta este Azor Ahai, iar evenimentul respectiv reprezinta renasterea lui profetica, plus alte cateva indicii ma fac sa fiu sigura ca nu a murit, dar cum George R. R. Martin e maestrul intorsaturilor de situatie, pana nu citesc ca el e in viata, nu pot fii sigura de nimic. Prin urmare, nu pot decat sa ma alatur fanilor seriei si sa spun alaturi de ei: “Vrem sa citim The Winds of Winter!”


Leapsa poate fi preluata de oricine doreste, dar voi nominaliza blog-urile “Reader’s Republic” si “Walking on letters”.

Un comentariu:

  1. Nici eu nu cred că respectivul personaj e mort-mort. Adică bine, poate pot accepta că a murit, dar dacă da, mă aștept să reînvie precum o anume doamnă cu inima de piatră. Daaaar și mai bine ar fi să fie ok -_- Și Iureșul săbiilor e și preferata mea din serie <3 Mă bucur că ți-a plăcut și ție :D

    RăspundețiȘtergere