duminică, 5 iulie 2015

Recenzie film: Inside Out - Intors pe dos

Am vrut sa vad Inside Out inca de cand am vazut prima data trailerul, iar miercurea aceasta am profitat de timpul liber pentru a intra in mintea lui Riley si pentru a cunoaste cele mai simpatice personaje, emotiile Joy, Sadness, Anger, Disgust si Fear.

Filmul ne poarta in mintea lui Riley, o fata de 11 ani si ne face cunostinta cu emotiile acesteia: bucuria, tristetea, furia, dezgustul si teama. Joy, Sadness, Anger, Disgust si Fear isi petrec timpul in sediu si modeleaza comportamentul si personalitatea fetei, fiecare emotie avand ocazia de a dicta reactia lui Riley in functie de situatie.

O data cu mutarea intregii familii in San Francisco lucrurile iau o intorsatura neasteptata. Desi emotiile incearca sa se adapteze la schimbarile produse, haosul isi face simtita prezenta atunci cand Joy si Sadness sunt absorbite in adancul mintii lui Riley. Cu Anger, Disgust si Fear ramase la “comanda”, situatia nu poate decat sa se inrautateasca.

Mi-a placut foarte mult filmul si am apreciat in mod deosebit latura psihologica a acestuia. Personificarea emotiilor, prezentarea si integrarea acestora in poveste au fost elemente originale, care m-au cucerit inca din primele minute din film. Prin intermediul calatoriei lui Joy si Sadness prin mintea lui Riley am avut ocazia de a vedea cum sunt construite visele, ce se intampla cu amintirile noastre, cum functioneaza imaginatia, dar si multe alte lucruri. Atentia la detalii a producatorilor a fost uimitoare, iar acest lucru se observa cel mai bine in modul in care sunt prezentate si integrate in poveste elementele psihologice descoperite de cele doua emotii in timpul calatoriei lor prin mintea lui Riley.

A trecut ceva timp de cand am vazut un film in care pur si simplu sa ador toate personajele, dar Inside Out a reusit sa construiasca personaje complexe, inteligente, care sa te cucereasca prin comportamentul, dar si prin replicile lor. De aceasta data nu am avut un personaj preferat, fiecare dintre ele fiind unic si interesant, reusind sa se joace cu emotiile tuturor celor care au urmarit filmul.

Mesajul filmului a fost transmis intr-un mod simplu si subtil, dar in acelasi timp autentic. Maturizarea, intelegerea si acceptarea tristetii ca parte necesara a vietii, acceptarea importantei lucrului in echipa, toate acestea reprezinta pasi pe care trebuie sa-i facem, chiar daca uneori nu ne-am dori acest lucru.

La finalul filmului, emotiile din mintea mea au votat in unanimitate: Inside Out este un film ce trebuie vazut, indiferent de varsta, profunzimea si sensibilitatea acestuia cucerind cu siguranta orice persoana!