joi, 5 mai 2016

Recenzie carte: "Dulci: Jurnalul unui caine" de Dan Puric

Inainte de Paste am citit romanul “Dulci: Jurnalul unui caine” scris de Dan Puric, o poveste sensibila si emotionanta ce ofera o imagine a realitatii noastre mult mai matura decat poate parea la prima vedere.

Labradorita Dulci, impreuna cu bunul ei prieten, Astor, un caine maidanez ce pazeste cu devotament Terasa Parcului, prezinta, prin intermediul unor povesti scurte, o viziune simpla asupra omului si a societatii. Intamplarile sunt prezentate din perspectiva sfasietor de inocenta si induiosatoare a lui Dulci, martora la degradarea umana si la existenta unui numar din ce in ce mai mic de Oameni care sa merite sa fie numiti astfel.

Citind cartea, am ras, am plans, am vrut sa pot strange de gat anumite personaje, dar si sa le imbratisez pe altele. Pe tot parcursul lecturii m-am simtit prinsa intr-un montagne-russe al sentimentelor, autorul reusind in doar cateva pagini sa imi distruga complet speranta si increderea in umanitate pentru ca, mai apoi, dupa cateva randuri sa o recladeasca la loc prin inocenta lui Dulci si prin aparitia altor personaje care sa merite cu adevarat sa fie numiti Oameni.

Am apreciat modul in care au fost prezentate viziunile lui Dulci si Astor asupra omului, societatii si a lumii, cele doua perspective fiind asemanatoare, dar, in acelasi timp, extrem de diferite, fiecare dintre ele fiind marcata de trairile si intamplarile fericite sau triste prin care cei doi au trecut. Modul in care trecutul, dar si stilul de viata actual si-au pus amprenta asupra celor doi catei a adus un plus de realism romanului si povestilor celor doi.

Cartea este mica si poate fi citita in doar cateva ore, dar cu siguranta ideile, sentimentele si trairile din timpul lecturii isi vor lasa amprenta asupra cititorilor.

Recomand aceasta carte tuturor celor care vor sa descopere o poveste frumoasa, emotionanta, care sa le ramana apoi mult timp in amintire.