vineri, 13 mai 2016

Recenzie film: Captain America: Civil War - Capitanul America: Razboi Civil

In acest weekend am vazut cel mai nou film din universul Marvel, Capitanul America: Razboi Civil, un film pe care il astept inca de la anuntarea lansarii acestuia.

De-a lungul timpului Razbunatorii au infruntat personaje negative in lupte din ce in ce mai dificile si periculoase, insa cea mai grea lupta a lor incepe acum: Razbunatorii nu mai trebuie sa lupte impotriva unui inamic comun ci unii impotriva altora, fiecare fiind sigur ca motivele si parerile lui sunt cele corecte.

Luptele purtate de Razbunatori au dus la eliminarea unor pericole uriase, dar, in urma spectaculoaselor confruntari dintre bine si rau nu a ramas doar pacea si linistea, ci si numeroase victime colaterale, oameni simplii care au avut ghinionul de a se afla in locul nepotrivit, la momentul nepotrivit. Pentru a limita viitoarele daune, eroilor li se cere semnarea unui tratat, Tratatul de la Sokovia, in urma caruia ei nu vor mai fii o grupare privata, ci vor actiona doar in urma ordinelor Organizatiei Natiunilor Unite.

In timp ce Tony Stark (Robert Downey Jr.) sustine semnarea tratatului, Steve Rogers (Chris Evans) se opune acestui lucru, considerand ca semnarea actului ar duce la posibilitatea unor situatii in care Razbunatorii ar trebui sa actioneze impotriva propriilor valori.

Mi-a placut foarte mult povestea, aceasta fiind bine construita si captivanta. Am apreciat faptul ca fiecare personaj s-a bucurat de atentie si a avut momentul lui “sub lumina reflectoarelor”, indiferent de importanta lui in cadrul echipei. Bineinteles, nu au lipsit nici momentele amuzante, care s-au strecurat perfect printre scenele serioase sau triste, astfel incat au fost numeroase momente in care toti cei din sala am ras la replicile personajelor.

In acest film isi face aparitia si un personaj de a carei introducere in poveste nu eram foarte sigura, pentru mine el fiind cumva din o cu totul si cu totul alta poveste decat cea a Razbunatorilor. Bineinteles, ma refer la celebrul Om Paianjen (Tom Holland), un personaj care a avut parte de numeroase aparitii si adaptari. In timp, am avut ocazia de a vedea numeroase variante ale acestuia, de la baiatul simpatic, inteligent, dar timid pana la tipul usor arogant, care se crede mai bun decat este. Personal, nu prea am mai urmarit ultimele filme ale lui Spidey deoarece nu am fost fana a modificarilor recente ale personajului, ale atitudinii si ale comportamentului acestuia. Din fericire pentru mine, in acest film am intalnit un Peter Parker situat cumva la mijlocul versiunilor existente, fiind un tip glumet, simpatic, dar care nu a devenit inca un fel de clovn cu super-puteri. In plus, Tom Holland a facut o treaba grozava in interpretarea personajului, aducandu-mi aminte de ce Spidey este unul dintre cei mai simpatici super-eroi.

Desi atat Tony, cat si Steve au avut argumente logice si fiecare dintre ei a avut motivele lui, cred ca Steve a fost mult mai cerebral in privinta Tratatului. Din punctul meu de vedere, Tony a sustinut semnarea Tratatului de la Sokova doar din dorinta de a se elibera de constiinta lui incarcata, simtindu-se vinovat pentru vietile nevinovate pierdute. In cele din urma insa, lupta dintre Razbunatori nu a mai avut mare legatura cu Tratatul, motivele lor devenind mult mai personale.

Finalul a fost bine construit si surprinzator, iar scenele post-credits m-au facut si mai nerabdatoare in privinta viitoarelor filme.

In incheiere, va recomand tuturor sa vedeti filmul, acesta oferind mai mult de doua ore de actiune, suspans si umor.