duminică, 9 februarie 2014

Recenzie carte: "Jocul" de Anders De La Motte

Probabil cu totii am jucat macar o data in viata un joc pe calculator. Pentru a ne relaxa, pentru a ne distra sau poate pentru ca ne plictiseam, cu totii ne-am pierdut macar pentru cateva minute in lumea virtuala a unui joc, concentrandu-ne asupra misiunilor pe care le aveam de facut, asupra dusmanilor virtuali cu care ne luptam sau asupra strategiilor pe care trebuia sa le abordam pentru a iesi invingatori. Dar cum se schimba regulile jocului atunci cand acesta este jucat in viata reala? Accepti sa-l joci? Si mai ales, cat de departe esti dispus sa mergi pentru a indeplini o misiune si a obtine un scor bun?

Viata lui Henrik HP Petterson, un escroc marunt, egocentrist si fara un scop clar in viata se schimba radical in momentul in care gaseste in tren un telefon mobil prin intermediul caruia este invitat sa joace un Joc. Daca la inceput misiunile primite pareau mai mult niste farse pe care HP trebuia sa le faca unor necunoscuti, cu timpul acestea devin din ce in ce mai riscante, iar HP se trezeste prins in mijlocul unor situatii periculoase din care nu este foarte sigur cum poate sa iasa.

Pe de alta parte, Rebecca Normen are o cariera promitatoare in cadrul Serviciilor Secrete Suedeze, iar viata ei pare a fii in sfarsit plina de lumina. Din pacate pentru Rebecca, trecutul nu vrea sa o lase sa se bucure de viata, acesta continuand sa o bantuie prin intermediul unor bilete anonime gasite de aceasta in dulapul ei.

Dar cand Jocul face ca lumile celor doi sa se intersecteze, lucrurile se schimba atat pentru HP, cat si pentru Rebecca, iar vietile lor nu vor mai fii niciodata ca inainte.

Povestea a fost interesanta si m-a prins inca de la primele capitole, iar intreaga teorie a conspiratiei din spatele Jocului mi s-a parut bine construita. Romanul a avut cateva intorsaturi de situatie interesante, in special in ceea ce-l priveste pe unul dintre personajele cele mai simpatice mie din roman, intorsaturi care m-au facut curioasa cu privire la ce urmeaza sa se mai intample.

Desi povestea este interesanta, am fost putin dezamagita de personaje, acestea nefiind atat de complexe pe cat as fi vrut, iar, in unele momente, parand pur si simplu stupide.

HP este genul de personaj pe care, oricat incerc sa-l privesc cu alti ochi si oricate evenimente lacrimogene din trecutul lui ies la iveala in timpul lecturii, nu pot sa-l suport. Daca in unele momente imi era putin, defapt foarte putin simpatic, in altele parca vroiam ca un alt Jucator sa-l calce cu masina. De doua ori!

Rebecca pe de alta parte mi s-a parut mai agreabila ca personaj si chiar a reusit sa-mi fie simpatica, asta in ciuda faptului ca in unele momente mi se parea prostuta.

Totusi, alte personaje din roman au reusit sa imi atraga atentia asupra lor, unul dintre acestea fiind Faruk. Desi acesta nu a parut a juca un rol foarte important pe parcursul romanului, modul in care a fost construit si prezentat mi-a atras atentia. In plus, finalul romanului ma face sa cred ca in urmatorul volum o sa joace un rol mult mai important.

Romanul “Jocul” a fost o lectura interesanta, care a reusit sa ma prinda de la primele capitole si sa ma provoace sa ma alatur Jocului alaturi de HP, Rebecca si celelalte personaje, motiv pentru care astept cu nerabdare aparitia celui de-al doilea volum al seriei. 

3 comentarii:

  1. Când am citit descrierea cărții prima dată, m-a făcut curioasă, însă am preferat să aștept câteva păreri înainte să sar s-o cumpăr... Pare că merită :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din punctul meu de vedere romanul merita citit si cred ca o sa-ti placa ^^

      Ștergere
  2. Am mai auzit de cartea asta, cu toate ca mai am un teanc de citit una in plus nu strica :))

    RăspundețiȘtergere