vineri, 8 aprilie 2016

Recenzie carte: "Ultima privire" de Adina Speteanu

Am asteptat cu nerabdare aparitia ultimului volum din seria “Dincolo de moarte”, iar anul trecut am profitat de targul de carte Bookfest pentru a aduce acasa romanul “Ultima privire”.
Disparitia lui Andrei i-a lasat atat pe Natalia, cat si pe cei din Garda intr-o situatie critica, dar acestia incearca, treptat, sa accepte plecarea lui si incearca sa se obisnuiasca cu posibilitatea ca acesta sa nu se mai intoarca.

Desi Natalia incearca sa schimbe lucrurile in Strygorra, nu toti strigoii au acceptat faptul ca sunt condusi de un om. Mai mult, Renard pare hotarat sa o contrazica pe Natalia la orice fraza si sa demonstreze ca aceasta nu este potrivita pentru rolul de lider.

Cat despre linistea ce vine dinspre vampiri si disparitia temporara a lui Dragos … ei bine, aceasta pare a fi doar linistea dinaintea furtunii.

Mi-a placut povestea si modul in care elemente doar mentionate in volumele anterioare s-au integrat in actiune. Cartea a avut suspans, iar unele personaje au facut gesturi la care nu m-as fi asteptat din partea lor. Mi-a placut cum a decurs actiunea, m-am bucurat pentru unele personaje si m-am intristat citind despre altele si, mai mult, in unele momente a ajuns sa-mi fie mila chiar si de personajele pe care le detestam.

Speram ca in acest roman Natalia sa fie mai matura decat in toate celelalte volume, insa, in special in primele capitole, m-a facut sa ma gandesc la un copil mic care bate din picior si urla cat poate de tare ca el e conducatorul si trebuie ascultat. Mai mult de atat, a demonstrat faptul ca nu are onoare si nu isi tine cuvantul dat, ceea ce, din punctul meu de vedere, o face total nepotrivita pentru titlul ei. Din fericire pentru mine, celelalte personaje au fost la fel de interesante ca in celelalte volume, prin urmare, dupa cateva pagini am reusit sa-i ignor pe Natalia si Andrei si sa ma concentrez pe poveste si alte personaje.

Daca in volumele anterioare Vera mi-a placut foarte mult, in acest volum m-a calcat putin pe nervi, umilindu-se degeaba, pentru o persoana care nu merita. In cele din urma si-a revenit si m-am bucurat sa citesc despre Vera din primele volume, cea care a reusit sa ajunga pe lista personajelor mele preferate.

M-am bucurat sa vad ca Lyda a facut ceea ce speram sa faca de mult timp. Mi-ar fi placut ca sfarsitul sa fie putin diferit, dar probabil ea, Vera si Crystal au luat cea mai buna decizie pentru ele.

Mi-a placut sfarsitul deschis al romanului deoarece ma face sa sper ca, la un moment dat, in viitor, o sa apara si o continuare a seriei mai ales ca, dupa ce am citit ultimele capitole, sunt sigura ca adevarata lupta abia acum urmeaza sa inceapa.

Pana la sperata aparitie a unui viitor volum (da, inca sper ca o sa apara macar inca un roman, daca nu chiar mai multe), recomand tuturor seria “Dincolo de moarte” a Adinei Speteanu, deoarece aceasta este orice, numai “doar o alta poveste cu vampiri” nu este.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu