sâmbătă, 5 iulie 2014

Recenzie carte: "Madison Avery - Moarta si inviata" de Kim Harrison

Cand am inceput sa citesc seria “Madison Avery”, nu aveam asteptari prea mari de la ea, insa primul volum s-a dovedit mult mai bun decat speram. Al doilea volum al seriei, “Moarta si inviata”, s-a dovedit o lectura la fel de buna ca si primul volum, poate chiar mai interesanta.

Ajunsa cronometror al intunericului, Madison trebuie sa actioneze impotriva propriilor pareri si convingeri. Sustinatoare ferma a liberului arbitru, ea trebuie acum sa trimita ingeri intunecati pe urmele oamenilor ce sunt sortiti sa faca fapte rele pentru a le putea salva sufletele. Dar Madison este convinsa ca lucrurile se pot schimba si, atunci cand primeste prima ei misiune, decide sa demonstreze acest lucru. Din pacate pentru Madison lucrurile nu sunt asa de usoare precum par. Fata e hotarata sa-l convinga pe cel pe care trebuie sa-l spintece sa nu comita crimele care i-ar distruge sufletul, dar acest lucru este mai usor de zis decat de facut. In plus, pentru a demonstra ca ingerii intunericului si ingerii luminii pot lucra impreuna, Madison trebuie sa-i faca pe Barnabas, fostul inger al luminii care a schimbat taberele alaturandu-se ei si pe Nakita, frumoasa spintecatoare, sa lucreze impreuna.

O incepatoare fara un cronometror al intunericului care sa o invete cum sa-si controleze puterile, in echipa cu doi ingeri care nu se suporta unul pe celalalt, urmarita la fiecare pas de Ron, cronometrorul luminii si neavand nici macar increderea serafimilor in decizile ei, Madison trebuie sa demonstreze tuturor ca cele doua tabere pot lucra impreuna si ca fiecare suflet merita o a doua sansa. Va fi prima ei misiune un succes sau se va transforma intr-un esec ce va distruge singura sansa a fetei de a schimba lucrurile?

Povestea a fost draguta si mai interesanta decat cea din primul volum, avand mai multa actiune. In ciuda faptului ca Madison avea dreptate din anumite puncte de vedere, incapatanarea ei de a nu-i permite Nakitei sa-l secere pe baiat, punand astfel in pericol vietile tuturor oamenilor din spital m-a enervat pe parcursul lecturii. Fiecare om este diferit si da, unii se pot schimba si pot alege sa nu faca anumite greseli, dar atunci cand vezi ca acea persoana este pur si simplu malefica si refuza sa se schimbe, Madison ar trebui sa isi dea seama ca e vremea ca seceratorii sa-si faca treaba.

La fel ca si in primul volum, personajele mele preferate au fost Nakita si Grace. Incercarile Nakitei de a se adapta la viata normala erau pur si simplu amuzante, iar versurile lui Grace ma faceau sa rad pe intreg parcursul lecturii.

Finalul romanului m-a facut curioasa in ceea ce priveste ultimul volum al seriei, pe care sper sa-l citesc cat mai curand.

Personal, recomand volumul “Moarta si inviata”, dar si intreaga serie tuturor cititorilor care doresc sa aiba parte de o lectura relaxanta si in acelasi timp interesanta.