duminică, 8 septembrie 2013

Recenzie film: Turbo

Primul lucru care m-a atras la film a fost ideea acestuia, la urma urmelor nu vezi in fiecare zi un film despre un melc care se intrece cu masinile. Daca la inceput am crezut ca filmul avea sa fie doar o animatie simpatica care sa te relaxeze si amuze, in timp ce il urmaream mi-am dat seama ca acesta poate sa fie si mai mult de atat, daca privesti dincolo de povestea lui Turbo.

Theo (Turbo) este un mic melc de gradina cu o pasiune neobisnuita pentru viteza. Inconjurat de fiinte care nu-i inteleg pasiunea si care considera visele lui nu doar irealizabile, dar si periculoase, Theo este de multe ori batjocorit de ceilalti melci, singurele lui clipe de evadare fiind cele petrecute in fata televizorului, unde se uita la cursele de masini si isi admira modelul, pilotul Guy Gagné.

Soarta pare sa tina insa cu Theo astfel incat intr-o zi, in urma unui accident in care aproape si-a pierdut viata, micul melc capata viteza si trasaturile unei masini de curse. Dar oare cum o sa schimbe toate acestea viata micului melc de gradina?

Filmul a fost amuzant, avand numeroase momente la care nu ma puteam opri din ras, dar mai mult de atat, mi-a placut mesajul filmului: sa nu renunti niciodata la visele tale. Am admirat ideea de a prezenta doua fiinte atat de diferite prin natura lor si totusi atat de asemanatoare: melcul Theo si echivalentul uman al acestuia, Tito. Desi amandoi sunt niste outsideri ale caror vise par imposibile, impreuna ei reusesc sa formeze o echipa, pe cat de neobisnuita, pe atat de simpatica.

Un alt lucru care mi-a placut a fost modalitatea in care a fost prezentata falsitatea anumitor oameni si diferenta intre cum se comporta in fata camerelor de filmat si cum sunt in viata reala.

Un plus al filmului a fost si grafica, scenele din circuitul Indianapolis fiind realizate cu mult talent, in timpul cursei avand sentimentul ca esti si tu parte din ea.

“Turbo” este un film care ne aminteste sa nu renuntam niciodata la visele noastre indiferent cat de imposibile pot parea si ca pana si cele mai mici vietuitoare ar trebui respectate. 




3 comentarii:

  1. Oau! Suna bine, eu as fi putut sa jur ca e doar "Cars" cu melci in loc de masini, dar e clar ca povestea si morala sunt cu totul altele. O sa incerc sa ajung si eu sa-l vad :D

    RăspundețiȘtergere
  2. mie imi aminteste a cars si acela nou cu avioane, e tare dragut, cred ca la vara va fi in topul verisorului meu ...

    RăspundețiȘtergere
  3. Vai deci nu pot sa cred ca abia acum pot sa comentez. Am incercat de zeci de ori sa las comentarii pe blog, si mereu am fost refuzata de site :|

    Bun revenind la subiect, sincer oricat as incerca, din Trailer revad Cars cu melci (asa cum a zis Ghanda mai devreme) si sincer nu ma dau deloc in vant dupa filmele Pixar. Nu stiu de ce, dar nu ma mai incanta absolut deloc. Poate ca am crescut sau poate ca am gusturi mai nasoale, insa din pacate nu sunt deloc atrasa de idea filmului. :(

    RăspundețiȘtergere