joi, 5 septembrie 2013

Recenzie serial: Violetta (Sezonul 1)

Cred ca cea mai simpla modalitate de a descrie serialul “Violetta” este acela de a zice ca este o telenovela pentru adolescenti. Daca primele episoade mi s-au parut usor plictisitoare si imi dadeau impresia ca nu o sa se intample nimic interesant, in cele din urma serialul m-a facut sa astept cu nerabdare urmatorul episod pentru a vedea ce mai fac Vio si prietenii ei.

Violetta este o adolescenta care nu si-a desoperit inca talentul pentru cantat, mostenit de la mama ei. Dupa ce Maria, mama fetei, a murit in timpul unui turneu, cand Vio avea doar cativa ani, tatal ei, German, a decis     sa-si tina fiica departe de lumea muzicii. Orbit de dorinta de a o proteja pe Violetta, acesta a plecat cu ea in Madrid pentru a o ascunde de familia Mariei, sperand ca astfel sa impiedice posibilitatea ca fata sa cante si sa calce pe urmele mamei sale. Mai mult, acesta i-a ascuns fetei ca are o bunica si o matusa si nu i-a permis sa interactioneze prea mult cu persoane de varsta ei, sperand ca face ce este mai bine pentru ea.

Dar, ca orice pasare crescuta intr-o colivie de aur, Violetta simte nevoia de libertate, iar lucrurile se schimba atunci cand cei doi se intorc in orasul natal, Buenos Aires. Alaturi de cei doi mai vin si iubita lui German, Jade si fratele acesteia, Matias, dar si cei doi angajati, Olga si Ramallo. Daca cu cei din urma Vio se intelege foarte bine, considerandu-i parte din familie, relatia ei cu Jade este foarte tensionata, ideea ca aceasta sa ii devina mama vitrega displacandu-i total fetei.

In viata acestora apare si o noua guvernanta, Angie, care, in realitate, este matusa Violettei. Aceasta este imediat indragita de fata si cele doua devin bune prietene. Dorind sa nu riste sa o piarda din nou pe Vio, Angie pastreaza secretul si nu le marturiseste celor doi cine este cu adevarat.

Descoperind iubirea pentru muzica si talentul pe care il are, Violetta se inscrie in secret la “Studio 21”, unde Angie este profesoara si preda lectii de canto. Aici fata isi face noi prieteni, dar si dusmani. In plus, Violetta ii cunoaste la studio si pe Leon si Tomas, doi baieti cu firi total opuse, dar care lupta amandoi pentru inima ei.

Oare o sa reuseasca Violetta sa isi urmeze visul printre atatea secrete fara a distruge relatia cu tatal ei intre timp?

Mi-a placut povestea din serial, desi in unele momente ma enerva destul de mult nehotararea Violettei in ceea ce ii privea pe Leon si Tomas. In unele momente imi parea o persoana egoista, care nu isi dadea seama ca prin ceea ce face ii ranea pe cei doi. Dintre baieti, inca de la inceput am fost in “echipa Leon” si consider in continuare ca el este mult mai potrivit pentru Violetta decat Tomas, dovedind ca o iubeste cu adevarat si, cel putin din punctul meu de vedere, mai mult decat Tomas.

Nu stiu daca am avut un personaj preferat pe parcursul serialului deoarece existau numeroase intorsaturi de situatie care ma faceau sa iubesc un personaj pe care il uram cu cateva minute inainte sau sa urasc un personaj pe care il indrageam. Totusi, pe parcursul serialului, cred ca cei mai dragi mi-au fost Naty si Leon.

De Natalia in cea mai mare parte mi-a fost mila si imi doream sa gaseasca in ea forta de a se indeparta de Ludmila si de a intelege ca este talentata si poate sa straluceasca. M-am bucurat sa vad ca atat sora ei, Lena, cat si Maxi au avut influente pozitive asupra acesteia si au ajutat-o sa aiba mai multa incredere in ea.  Actrita care o interpreteaza, Alba Rico Navarro, are o voce superba si sper ca in sezonul urmator sa aiba ocazia de a canta mai mult decat in acesta.

Leon este practic baiatul perfect. Trecand peste povestea clasica – baiatul rau devine bun datorita faptului ca s-a indragostit – acesta a aratat de multe ori ca o iubeste cu adevarat pe Violetta si i-a acceptat multe lucruri pe care altcineva nu le-ar fi acceptat. In plus, spre deosebire de Tomas, cat timp acesta era certat cu Vio si erau despartiti, el nu s-a cuplat cu alte fete. Toate acestea m-au facut ca pe tot parcursul serialului sa-l prefer pe Leon si sa sper ca in cele din urma el o sa ramana cu Violetta.

Un alt plus al serialului au fost melodiile, care mi-au placut foarte mult, preferatele mele fiind: “Voy por ti”“Habla si puedes” , ”Te creo” , “Are you ready for the ride?” si “Ven y canta”.


Plin de intorsaturi, de secrete, de situatii limita si neasteptate, de momente amuzante, dar si de momente triste, serialul “Violetta” merita vazut si il recomand cu drag. In asteptarea sezonului al doilea, va doresc vizionare placuta!

8 comentarii:

  1. Putem noi sa facem pe durele cat vrem, dar cand vedem o poveste in care tipul rau devine bun, ne inmuiem garantat :)) Chiar suna bine serialul, dar daca o sa ma uit vreodata la el, o sa fie pe net, pentru ca dublat in romana la tv pur si simplu ma zgarie pe urechi.

    RăspundețiȘtergere
  2. sincer, primele episoade nu le-am urmarit, dar pe la sfarsitul sezonului unu eram atat de fericita , imi placea atat de mult, nu stiu ce m-a atras la el , dar stiu ce emotionata am fost la final de sezon , ma rog al doilea sezon, e susper sa se mai faca un sezon, nu am cunostiinta de asa ceva, dar oricum mi se pare genial. Violetta , dubios , chiar imi place si da il ador pe Leon si maxy si brodey..ah.

    RăspundețiȘtergere
  3. Am vazut si eu cateva episoade din acest serial si mi s-a parut dragut.
    Este un serial pentru copii de 10-14 ani.

    RăspundețiȘtergere
  4. de foarte mult timp vreau sa vad si eu acest serial cap-coada, mereu am prins secvente, insa chiar daca este un serial cam pueril eu m-as uita la el ca sa ma destind! din cate am inteles vor aparea si 4 volume de carti Violetta! daca o sa ma uit la el o sa il caut in limba spaniola fiindca ma deranjeaza dublarea in romana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. hm, eu stiu de trei volume plus jurnalul violettei in care putem scrie ;))

      Ștergere
  5. Nu stiu de ce, dar si cu talentul tau elegant de a scrie recenzii serialul nu mi-a starnit nici o emotie sau dorinta de a vrea sa il vad. Poate ca am niste gusturi nasoale, pentru ca nici acum nu as avea rabdarea necesara de a-l urmari.

    RăspundețiȘtergere
  6. Da ai spus bine numai ca ,ai ratat ceva,
    sunt deja.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu sunt foarte sigura la ce te referi... Daca te referi cumva la episoadele din cel de-al doilea sezon, stiu ca au aparut, dar aceasta recenzie se referea doar la primul sezon al serialului. Recenzia celui de-al doilea sezon o voi face dupa ce voi avea ocazia sa-l urmaresc.

      Ștergere