duminică, 29 septembrie 2013

Recenzie carte: "Jurnalele lui Stefan - Sete de sange" bazat pe romanele lui L.J.Smith si pe scenariul scris de Kevin Williamson si Julie Plec

“Sete de sange”, al doilea volum din seria “Jurnalele lui Stefan” continua sa prezinte viata de dupa moarte a celor doi vampiri, Damon si Stefan Salvatore si cum au ajuns acestia din doi frati care tineau unul la altul dusmani de moarte.

Dupa moartea lui Katherine si transformarea lor, cei doi frati sunt nevoiti sa paraseasca Mystic Falls, aventurandu-se in New Orleans. In timp ce Stefan se bucura de viata de vampir, considerandu-se superior oamenilor, Damon continua sa sufere dupa iubirea lui adevarata, Katherine, dorindu-si sa fi murit alaturi de ea. Considerandu-l pe Stefan vinovat atat de moartea fiintei iubite, cat si de transformarea sa in vampir, dezgustat de monstrul in care s-a transformat cel caruia ii spunea candva “frate”, Damon se decide sa-l paraseasca pe Stefan, lasandu-l singur in New Orleans.

Condus de setea de sange, Stefan face ravagii in New Orleans, nepasandu-i pe cine ucide, pana in momentul in care o intalneste pe Lexi, un vampir care decide sa-l invete pe Stefan “regulile” din lumea vampirilor.

Dar oare o sa reuseasca Lexi sa-l transforme pe Stefan intr-un vampir echilibrat, capabil sa se controleze in prezenta sangelui? Si ce o sa faca Stefan atunci cand o sa afle ca fratele sau a fost capturat de proprietarul unui circ ambulant, care planuieste sa faca avere din organizarea de lupte intre vampir si animale?

Acest volum mi-a placut mai mult decat primul, avand mai multa actiune si mai mult suspans. Mi-a placut sa citesc despre prima intalnire dintre Stefan si Lexi si sa aflu mai multe lucruri despre aceasta si despre modul in care vedea ea viata de vampir.

Dupa cum am mai zis, Stefan nu e tocmai personajul meu preferat. Dar in acest volum mi-a placut cum a fost prezentat, in special in momentele petrecute cu Lexi, reusind sa nu mai fie atat de stupid pe cat mi    s-a parut in primul volum. Bineinteles, acest lucru nu a durat prea mult pentru ca Stefan s-a indragostit de muritoarea Callie, fiica proprietarului circului ambulant care l-a capturat pe Damon.

Spre dezamagirea mea, in prima parte a volumului cel care s-a comportat usor prostesc a fost Damon. Dar cum dragostea lui pentru Katherine a fost reala, iar eu sunt subiectiva in privinta personajului lui, i-am inteles comportamentul si invalmaseala de sentimente din suflet si am trecut cu vederea anumite momente in care se comporta prosteste, sustinand ca ar fi preferat moartea in locul vietii vesnice de vampir.

“Sete de sange” a fost o lectura usoara, plina de actiune si de suspans, pe care orice fan al seriei ar trebui sa nu o rateze.

3 comentarii:

  1. Volumul asta a fost interesant, dar si putin dubios pentru ca mie mi s-a parut ca Stefan are mai mult din personalitatea obisnuita a lui Damon si invers, ca si cum cei doi frati ar fi facut schimb :)).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La fel mi s-a parut si mie cand am citit volumul :)) Ma bucur ca in volumul urmator Stefan devine Stefan si Damon devine Damon, ca sa zic asa. Schimbul asta de personalitate pur si simplu nu ii prindea :-??

      Ștergere
    2. Exact, pentru ca Damon are un anume sarm pe care Stefan nu-l poate egala, nici macar cand e rautacios sau crud. Si eu m-am bucurat cand si-au revenit :))

      Ștergere