vineri, 27 septembrie 2013

Recenzie carte: "Jurnalele lui Stefan - Inceputurile" bazat pe romanele lui L.J.Smith si pe scenariul scris de Kevin Williamson si Julie Plec

Seria “Jurnalele lui Stefan” se bazeaza pe romanele lui L.J.Smith si pe scenariul serialului “Jurnalele Vampirilor”. Cum Stefan nu a fost niciodata tocmai personajul meu preferat, nici in carti, nici in serial, am avut ceva indoieli legate de aceasta serie, dar cum mi-a placut foarte mult serialul, am decis sa-i dau o sansa.

Primul volum, “Inceputurile”,  prezinta viata fratilor Damon si Stefan Salvatore, inainte ca acestia sa devina vampiri. In timp ce Stefan era baiatul bun, cel care nu iesea din cuvantul tatei, Damon era “oaia neagra a familiei”, cel care nu se temea sa-si exprime punctul de vedere si sa-si contrazica tatal. Cand la ferma familiei Salvatore, Veritas, apare Katherine, lucrurile se schimba, cei doi frati indragostindu-se de aceasta.

Dar oare cum vor reactiona cei doi cand vor afla ca misterioasa Katherine este o fiinta a noptii, un vampir? Si mai ales, de partea cui o sa fie cei doi frati atunci cand tatal lor incepe o adevarata vanatoare de vampiri?

M-am bucurat sa vad ca personajul Katherine este cel din serial, nu din carti. Prin urmare, in locul unei blonde usor dezaxate cu ochi de lapis lazuli avem o bruneta cu ochi caprui inchis, manipulatoare, inteligenta, egoista, sadica si narcisista. Mi-a placut faptul ca in acest volum am avut ocazia sa vad si o parte vulnerabila a lui Katherine, acest lucru facandu-ma sa imi placa si mai mult personajul ei. Din pacate, egoismul si incapacitatea ei de a alege o fac sa alerge dupa doi iepuri, riscand sa nu prinda nici macar unul.

Damon a fost prezentat exact asa cum mi-l imaginasem, in cazul lui autorii imbinand cu succes personajul din carti cu cel din serial. Fermecator, inteligent, curajos, uneori impertinent, dar indragostit cu adevarat de Katherine, Damon reuseste sa fie in continuare unul dintre personajele mele preferate din aceasta serie.

Stefan a fost … pur si simplu Stefan. Cred ca singurele momente in care mi-a fost simpatic au fost cele de la sfarsit, cand nu s-a mai comportat stupid si a avut curajul sa ia o decizie, nu sa urmeze orbeste ordinele tatalui sau.

Dupa ce am citit acest volum pot spune ca a fost o lectura usoara, relaxanta, care mi-a confirmat anumite banuieli. Toti fanii serialului ar trebui sa acorde o sansa seriei deoarece cu siguranta vor fi vrajiti si atrasi in misteriosul Mystic Falls inca de la primele pagini.

2 comentarii:

  1. Imi aduc aminte ca la inceput, m-am mirat ca personajele sunt cele din serial si nu cele din carti, dar in final mi-au placut mai mult asa. Si ai perfecta dreptate, e o lectura usoara si relaxanta :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie mi-au placut mai mult personajele din serial si din seria "Jurnalele lui Stefan", mi se par mai bine construite si mult mai complexe decat in romanele din seria "Jurnalele Vampirilor".

      Ștergere